Výuková videa

1. Ukázka programu

Letmá ukázka programu Hlasování SVJ. V této rychlé prohlídce je zobrazeno pracovní prostředí programu Hlasování SVJ, k řadě úloh jsou připravena detailnější instruktážní videa.

2. Stažení a instalace

Obvyklý postup při instalaci programu Hlasování SVJ. Hlášení a upozornění operačního systému se mohou lišit v závislosti na použitém prohlížeči (Edge, Firefox, Chrome ap.) a také dle nastavení prostředí (SmartScreen filtr, antiviry apod.), nicméně postup je vždy velmi podobný.

3. Instalace aktualizací

Ukázka, jak program hlásí, že je k dispozici novější verze, a postup při aktualizaci.

4. Objednání licenčního klíče

Krátká ukázka, jak do programu objednat licenční klíč.

5. Import jednotek ze souboru

Import jednotek ze souboru (lze importovat ze souborů CSV či TXT, ale také ze souboru poskytovaného Katastrem nemovitostí či ze souboru z programu STARLIT SSB). Postup je ve všech případech obdobný. Přímý import z Katastru nemovitostí je popsán v jiném videosouboru.

6. Import jednotek z Katastru nemovitostí

Import jednotek z Katastru nemovitostí do aplikace Hlasování SVJ pomocí WSDP (webová služba dálkového přístupu). Jeden ze způsobů, jak do aplikace dostat aktuální data.

7. Import osnovy jednání

Program schůze a návrhy usnesení lze do softwaru Hlasování SVJ importovat z předem připraveného souboru. Můžete si jej tedy připravit třeba ve Wordu a poté jej opakovaně modifikovat a používat.

8. Prezence účastníků v průběhu shromáždění

Videoukázka, jak vytvořit seznam účastníků shromáždění, jak přiřadit více jednotek jednomu účastníkovi (např. pracovníkovi bytového družstva či města, které dosud vlastní několik bytů v SVJ), jak reagovat v případě, že se v průběhu shromáždění mění přítomní vlastníci. Přesná evidence přítomných v okamžiku projednávání a hlasování je dobrým předpokladem pro úspěšný průběh shromáždění a platnost jeho závěrů.

9. Způsoby zadávání hlasování

Program obsahuje několik způsobů, jak zadávat, kdo hlasoval pro či proti. Zatímco v případě malých společenství lze výsledky snadno naklikat, u těch větších již stojí za zvážení, jak přesně hlasování organizovat a dokumentovat. V případě velkých shromáždění se může použít i několik čteček čárového kódu.

10. Hlasování mapou jednotek

Pomocí mapy jednotek lze nejen ilustrovat výsledek hlasování (např. že všechny byty pod střechou jsou pro, zatímco všechny byty v přízemí jsou proti), ale pomocí mapy jde velmi rychle zadávat výsledek hlasování. Povšimněte si, že v případě, že účastník shromáždění zastupuje více jednotek najednou, můžete kliknout na kteroukoli z jím zastupovaných jednotek.